Mimaki Viscom 2014 en My Mimaki Days events

Mimaki pakt uit met creatieve printproductie op Viscom Frankfurt 2014 en My Mimaki Days in Duitsland

Amsterdam, 29 Oktober 2014

Mimaki blijft de creatieve weg opgaan met haar pan-Europese showcase: Let’s Create… Together. Het bedrijf komt met haar veelgeprezen oplossingen voor creatieve printproductie naar Viscom Frankfurt 2014, dat van 5 tot en met 7 november 2014 plaatsvindt in Frankfurt, Duitsland. Daarnaast houdt Mimaki in oktober en november diverse My Mimaki Days in Duitsland.

Op stand C31/D31 in hal 3 kunnen bezoekers Mimaki’s onlangs gelanceerde oplossingen zien en ervaren hoe het in huis halen van nieuwe technologie belangrijke voordelen kan opleveren. Gewapend met deze oplossingen, die ontwikkeld zijn in reactie op nieuwe marktbehoeften, kunnen bedrijven bestaande marktsegmenten ondersteunen en tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden benutten.

“De printproductieomgeving is zo divers dat het begrijpelijk is dat bedrijven in de verleiding kunnen komen om vanaf de zijlijn toe te kijken hoe kansen zich ontwikkelen, omdat ze niet zeker weten hoe of wanneer ze het beste zelf hun kans wagen”, zegt Mike Horsten, General Manager Marketing EMEA, Mimaki Europe B.V. “Maar wie te lang aan de zijlijn blijft staan, krijgt een achterstand op de concurrentie en moet zijn klanten teleurstellen. Daarom is ons portfolio van oplossingen voortdurend in ontwikkeling. Zo kunnen klanten inspelen op nieuwe kansen in de markt. Tegelijkertijd helpen onze systemen om op rendabele wijze maximaal te profiteren van elk commercieel voordeel dat te behalen is, of dat nu groot of klein is, en ongeacht het segment.”

De revelatie op Viscom

CJV300 Series Mimaki EU
Dat is precies waarvoor de nieuwe CJV300-130/160 inkjetprinter/snijplotter ontwikkeld is. Hij beleefde zijn debuut op Viscom Paris 2014. Een primeur is dat hij als eerste in deze printerklasse gelijktijdig printen/snijden mogelijk maakt, met printsnelheden tot 105,9 vierkante meter per uur. Zijn twee nieuw ontwikkelde gestapelde printkoppen zorgen voor een bredere printbaan en de inktdruppels van 4 pl tot 35 pl produceren prachtige printresultaten met een hoge resolutie. Continue detectie van de registratiemarkeringen maakt het mogelijk om een volledige mediarol continu te snijden en tegelijkertijd uitgerolde media op te wikkelen. Registratiemarkeringen met nulmarges verminderen het mediaverbruik door de marges tussen registratiemarkeringen te elimineren. Dit resulteert in minder afval van vaak dure media.

Ook nieuw in Mimaki’s technologisch responsieve en snel uitbreidende familie van oplossingen, is de functionele Mimaki CJV150 inkjetprinter/snijplotter van instapniveau, die verkrijgbaar is vanaf het voorjaar van 2015. Deze werkt met snelheden tot 56,2 vierkante meter per uur. En dan is er ook nog de Mimaki JV150 inkjetprinter. Deze biedt twee soorten inkt – solventinkten en sublimatie-inkten op waterbasis – en produceert een breed scala aan toepassingen, waaronder binnenhuisdecoraties, posters, winkel- of evenementdecoraties en voertuigwraps. De sneldrogende SS21 oranje en lichtzwarte inkten zijn beschikbaar voor beide printers.

“Deze twee printers werden onthuld op Viscom Italia en werden enthousiast onthaald door aanwezigen”, voegt Horsten eraan toe. “De printers tonen hoe Mimaki zich inzet om geavanceerde oplossingen te ontwikkelen voor de signage- en grootformaat sectoren. Ze weerspiegelen ook onze kracht om oplossingen te lanceren die afgestemd zijn op de markt. Onze oplossingen helpen klanten om hun creativiteit en mogelijkheden naar een hoger niveau te tillen en uitzonderlijke resultaten te realiseren. Hiermee kunnen klanten efficiënt en winstgevend opereren in deze veeleisende marktsectoren.”

My Mimaki Days

my mimaki days

Mimaki zal niet alleen aanwezig zijn op Viscom Frankfurt maar houdt in oktober en november ook My Mimaki Days in heel Duitsland. In oktober vinden deze evenementen plaats op 22 en 23 oktober in Hagen en op 27 en 28 oktober in Herrsching. In november vinden de evenementen plaats op 12 en 13 november in Berlijn, op 13 en 14 november in Hamburg en Burg Seevetal, op 18 en 19 november in Rostock en van 24 tot en met 26 november in Hagen.

My Mimaki Days is een nieuw concept met een aangepast programma, dat afgestemd is op de specifieke behoeften van klanten, variërend van de behoefte aan vervanging van een verouderd systeem door nieuwe printtechnologieën tot de behoefte aan hulp bij de uitbreiding van het huidige aanbod. Tijdens de evenementen wordt er ingegaan op:

• Economische druk en nieuwe toepassingen met UV-LED grootformaat printers,
  • Banners en promotionele artikelen printen en produceren,
  • Printen & snijden met vlakbedprinters en laser,
  • Voertuigwraps en
  • Wanneer welke soort inkten te gebruiken, waaronder UV-drogende inkten, SUV-inkten (solvent/UV) en latexinkten.

Horsten besluit: “De verscheidenheid van onderwerpen die aan bod komen, is de grote aantrekkingskracht van My Mimaki Days. Er is voor ieder wat wils, aangezien er aandacht wordt besteed aan alle huidige belangrijke pijnpunten voor bedrijven die steeds creatievere diensten willen opnemen in hun aanbod.”

Dit jaar viert Mimaki het vijfjarige bestaan van Mimaki Germany GmbH, dat 26 medewerkers telt in Herrsching en Hagen. Shoji Midorikawa, Director Sales & Marketing bij Mimaki Germany GmbH, zegt: “My Mimaki Days zijn een geweldige manier om onze klanten verder te ondersteunen en hen te helpen kijken waar ze veranderingen kunnen doorvoeren die hun activiteiten ten goede zullen komen. In de Duitse markt zien we nog meer dan in andere markten een groeiende vraag naar hogere kwaliteit. We verwachten dan ook dat de introductie van de nieuwe inkjetprintsystemen JV33 / CJV30, JV300 en CJV300 en de nieuwe inkten perfect tegemoet zal komen aan die vraag. Maar we staan ook paraat en zijn altijd graag bereid om bedrijven te helpen eens grondig hun zakelijke en productie-uitdagingen te evalueren. We willen hen helpen oplossingen te identificeren waarmee ze die uitdagingen kunnen aangaan en tegelijkertijd nieuwe kansen kunnen creëren.”