Mimaki verrast met visionaire veelzijdigheid op Viscom Italia 2015

Italiaanse distributeur Bompan zal de grafische, industriële en textieloplossingen van de fabrikant tonen

Amsterdam, 17 september 2015
ViscomIT_Booth Bompan

Op Viscom Italia 2015 zal Mimaki’s Italiaanse distributeur Bompan visionaire en veelzijdige manieren tentoonstellen om creatiever te zijn en op rendabele wijze grafische, industriële en textielproducten te produceren die meer impact hebben. Bompan zal te vinden zijn in hal 8 van de beurs, die van 15 tot en met 17 oktober 2015 plaatsvindt in Milaan.

Rachele Bompan, Marketing Manager bij Bompan, licht toe: “Net zoals vorig jaar zullen we de stand indelen in drie duidelijke zones: grafisch, industrieel en textiel. Zo kunnen bezoekers hun aandacht richten op de oplossingen die hen het meest interesseren. We zijn opgetogen dat we maar liefst 23 Mimaki oplossingen kunnen tonen! Bezoekers zullen duidelijk kunnen zien en begrijpen welke impact elk van die oplossingen kan hebben op hun activiteiten. Ons doel is om hen huiswaarts te laten keren met een duidelijk plan van aanpak dat zal leiden tot groei en hogere winstmarges.”

“Viscom is voor ons een fantastisch platform om uit de doeken te doen wat onze groeiende portfolio van oplossingen te bieden heeft”, zegt Mike Horsten, General Manager Marketing EMEA bij Mimaki Europe. “We kijken ernaar uit om ambitieuze ondernemers te helpen om hun activiteiten te verbeteren en uit te breiden naar andere sectoren. We demonstreren ook graag onze beproefde en bewezen systemen en zullen bespreken hoe ze andere bedrijven hebben geholpen om nieuwe markten te betreden. En we zijn erg blij dat we op de Bompan stand nieuwe en vernieuwde producten kunnen presenteren die nóg meer kansen zullen creëren voor onze klanten.”

Van alle markten thuis – industrieel, textiel en grafisch

In de grafische zone zal Mimaki een omvangrijk portfolio van formaten, technologieën, inkten en steunkleuren tonen. Naast print- en snijapparatuur zullen bezoekers ook de verschillende inktsets – zowel solvent- als UV-drogende inkten – kunnen bekijken waar Mimaki gebruikers uit kunnen kiezen om zich te onderscheiden met levendige signs en display graphics op uiteenlopende substraten. Er zullen diverse printers te bekijken zijn, van de CJV150 en de populaire solventgebaseerde geïntegreerde print-/snijoplossing CJV300 tot de JV300 serie en de JV400 SUV serie, die een nieuwe industriestandaard zet door de flexibiliteit van printen met solventinkten te combineren met de duurzaamheid van UV-drogende inkten.

In de zone gewijd aan industriële productie, is het thema “Why a Mimaki UV printer is the best market investment”: bezoekers ontdekken er waarom een Mimaki UV-printer de beste investering op de markt is. Mimaki’s unieke Kebab optie, die het mogelijk maakt om 360° te printen op cilindrische objecten, zal worden getoond op de Mimaki UJF-6042. Tegelijkertijd zal het aanbrengen van metallic effecten en andere speciale afwerkingen live gedemonstreerd worden. Verder zal de Mimaki JFX200 UV-LED-printer bezoekers nieuwe ideeën aanreiken over hoe ze nieuwe industriële markten kunnen aanboren met behulp van Mimaki’s nieuwe doorzichtige inkt en primer. De ongeëvenaarde matte witte inkt zal met verbluffend hoge snelheden worden gedemonstreerd op de JFX500. Ook te zien is de productiviteitsverhogende rol-naar-rol UV-LED-printer UJV500-160 met unieke UV-drogende inkten die een uitzonderlijke weersbestendigheid bieden voor buitentoepassingen.

In de textielzone zal een uitgebreid portfolio van oplossingen in de spotlights staan die dé winstgevende trend van het moment ondersteunen: sublimatie op polyester. De printers in deze zone zullen een breed spectrum bestrijken, van de JV150, een instapoplossing met levendige inktsoorten die garant staat voor creativiteit en veelzijdigheid, tot de TS500-1800, die vandaag de snelste grootformaat sublimatie transfer inkjetprinter in zijn klasse is. En dan is er ook nog de TS300P-1800, die op de beurs voor het eerst gedemonstreerd zal worden in Italië. Deze printer kan met hoge snelheden printen op zeer dun papier en levert schitterende sublimatieresultaten op.

Veel van de systemen zijn compatibel met Mimaki’s uitstekende sublimatie-inkten SB53 en SB300, die schitterende kleuren met hoge inktdichtheid produceren tegen een scherpe prijs. Eerder dit jaar behaalden ze het OEKO-TEX® keurmerk voor direct huidcontact.

Bompan zal de verjaardag van Mimaki’s snijplotters luister bijzetten, evenals de aandacht vestigen op software en accessoires die de innovatiekracht van de hardware versterken.

“Er is zeer veel te zien voor bezoekers”, voegt Horsten eraan toe. “Wat hun expertise ook is: Mimaki biedt een oplossing die hen helpt om hun aanbod te verbeteren, hun creativiteit meer de vrije loop te laten en hun winstmarges te verbeteren. Eén ding weet ik zeker: een bezoek aan de opvallende stand in hal 8 op Viscom Italia belooft een betoverende ervaring te zijn!”

Eén-op-één interviews kunnen worden geregeld door contact op te nemen met Maya Staels van duomedia