Mimaki toont digitale textiel- en behangoplossingen op Heimtextil 2015

Amsterdam, 9 december 2014

Mimaki, een toonaangevende fabrikant van grootformaat inkjetprinters, zal haar expertise in textielprinten in de kijker zetten op Heimtextil 2015. De internationale vakbeurs voor woning- en projecttextiel vindt plaats van 14 tot en met 17 januari 2015 in Messe Frankfurt, Duitsland. Bezoekers zullen op stand G15 in hal 4.0 Mimaki’s toonaangevende oplossingen voor deze sectoren kunnen bekijken.

tx500-1800DS“De kwaliteit van digitaal geprint textiel heeft in technologisch opzicht een lange weg afgelegd. Digitale productie wordt steeds aantrekkelijker vanwege de mogelijkheid om op rendabele wijze stalen, kleine oplages en aangepaste textieltoepassingen te produceren. Toonaangevende retailers maken dankbaar gebruik van digitaal textielprinten om zich te onderscheiden met een aantal zeer opvallende limited editions”, legt Mike Horsten uit, General Manager Marketing EMEA bij Mimaki Europe.

“Maar dergelijke hoogstandjes zijn maar het topje van de ijsberg. Digitale printtechnologie opent een geheel nieuwe wereld aan mogelijkheden voor ontwerpers in de branche”, vervolgt Horsten. “We staan aan de vooravond van een nieuw tijdperk en Mimaki’s oplossingen zijn er klaar voor. We helpen gebruikers om te voldoen aan de huidige marktbehoeften en tegelijkertijd in te spelen op nieuwe trends en ontwikkelingen. Op Heimtextil verleggen we eens te meer de grenzen van innovatie en creativiteit met een breed portfolio aan oplossingen voor digitaal textielprinten van hoge kwaliteit. We zijn met andere woorden goed voorbereid op de toekomst.”

Mimaki is Gold Sponsor van de European Digital Textile Conference, waar Horsten op donderdag 15 januari om 12.25 uur in hal 4.0 een presentatie geeft over waarom de sector voor woningtextiel zal overstappen op digitaal (“Why the home textile sector will switch to digital”).

Horsten licht toe: “De sector voor woningtextiel is een van de vele creatieve en commerciële groeigebieden voor digitaal printen. Ik kijk ernaar uit om de groeikansen te bespreken met de aanwezigen en in te gaan op manieren die hen kunnen helpen om een toonaangevende positie te bekleden in deze dynamische sector.”

Mimaki zal op de beurs een scala aan oplossingen voor textielproductie tonen, waaronder de Mimaki TS500-1800, die ideaal is voor meubelstoffen, sportkleding, T-shirts en andere kleding. Ook te zien is de Mimaki TX500-1800DS, die kan printen op polyestergebaseerde materialen. Een andere blikvanger zal de JV300-160 zijn. Deze sublimatie transfer printer is geschikt voor alles van kledingmarketing tot mode. En bezoekers zullen ook de JV400-160LX kunnen bekijken. Deze produceert kwalitatief hoogwaardige latexprints voor behangtoepassingen. Met zijn zes kleuren, waaronder oranje en groen, staat deze printer garant voor een breed kleurenspectrum.

Horsten besluit: “Textiel is een van de markten waar we ons het meest thuis in voelen. Wij hebben oplossingen van instapniveau tot hoogvolume, die geschikt zijn voor een breed scala aan toepassingen, van kleine oplages tot hoge volumes. We helpen onze klanten om uiterst flexibel te zijn en snel te voldoen aan om het even welke behoefte van de markt. Onze slogan is niet voor niets Let’s Create… Together.”

Journalisten die een afspraak willen maken voor een gesprek of een rondleiding op de stand met Mike Horsten, kunnen contact opnemen met Maya Staels van duomedia via maya.s@duomedia.com of telefonisch via 0032 487 98 21 61 (mobiel).