Mimaki innovaties tijdens Viscom Düsseldorf 2013

Mimaki innovaties tijdens Viscom Düsseldorf 2013 verzamelen prijzen en bezoekers

Bezoekers waarderen de kwaliteit en betrouwbaarheid van de Mimaki producten

Amsterdam, 19 november 2013

Mimaki heeft Viscom Dusseldorf succesvol afgesloten. Op de beurs presenteerde Mimaki vooral print- en afwerkingsoplossingen van hoge kwaliteit voor zowel de sign & display als de grafische markt. Mimaki ontving tijdens de beurs eveneens twee prestigieuze prijzen.

“Bezoekers aan onze stand waren geïmponeerd door de kwaliteit en bijzondere toepassingen van de JFX500-2131, maar ook de preview van de JFX200-2513 maakte indruk,” zegt Mike Horsten, General Manager Marketing EMEA van Mimaki Europe, “Mimaki’s toonaangevende positie in de zich snel ontwikkelende grootformaat printmarkt werd bovendien naar waarde geschat met de toekenning van twee BEST of 2013 AWARDS, waar wij natuurlijk uitermate verheugd over zijn.”

Viscom best of 2013 award

Mimaki ontving de VISCOM BEST of 2013 AWARD in de categorie Signmaking voor de CG-SRIII Serie snijplotters. Deze compacte en betrouwbare oplossing is aangevuld met een waaier aan nieuwigheden zoals een snijdruk van 500 gram, een verdubbelde snijsnelheid voor contouren, continue en onmiddellijke detectie van snijtekens met een maximum van vier snijtekens en monitoring op afstand. Mimaki ontving eveneens een BEST of 2013 AWARD in de Large Format Printing categorie voor de Latex Ink LX101 voor de JV400LX printer. Het bedrijf introduceerde ´s werelds eerste witte latex inkt in 2013, hetgeen operatoren in de sign & display markt én in de grafische markt de mogelijkheid geeft om digitaal heldere kleuren te printen op transparante substraten.

Publiekstrekkers op de Mimaki stand waren onder meer:

• JFX200-2513 Mimaki toonde een preview instapmodel van deze vierkleuren UV vlakbedprinter tijdens de beurs. Uiterst eenvoudig in gebruik en uitgerust met alle geavanceerde functies waar Mimaki in de sign & display markt en in de grafische markt om bekend staat. De printer print met een snelheid van 25 vierkante meter per uur op materialen tot 2500 x 1300 mm en tot 50 mm dik. Deze JFX200-2513 neemt verder weinig ruimte in, beschikt over milieuvriendelijke LED-droging en is mede door de gunstige prijs/prestatieverhouding ideaal voor bedrijven in de sign & display markt en in de grafische industrie die op een betaalbare manier hun dienstenaanbod willen uitbreiden.
  • JFX500-2131 Deze grootformaat UV vlakbedprinter kan meerdere inkten gebruiken en beschikt over LED-droging voor hoge kwaliteit afdrukken met een gereduceerd energieverbruik. Tijdens de beurs bleek deze vlakbedprinter zeer betrouwbaar en bereikte hij de beloofde snelheid van 18 vierkante meter per uur met witte inkt.