Mimaki Bompan Textile benadert het digitaal bedrukken van textiel met totaaloplossingen

De joint venture is het sluitstuk van twee decennia samenwerking op het gebied van het leveren van toonaangevende digitale oplossingen

Mimaki richt zich op het bevorderen van de transformatie van drukprocessen in de textiel- en kledingmarkt van analoog naar digitaal. Dit gaat gepaard met het ontwikkelen van oplossingen met een totaalbenadering, van het voorbehandelen tot het drukken en het nabehandelen van digitaal bedrukt textiel. Hiervoor is Mimaki Europe een joint venture aangegaan met BOMPAN S.r.l., een toonaangevende distributeur in Italië die jarenlange ervaring heeft in de textielindustrie en al meer dan twintig jaar een vertrouwensvolle samenwerkingsrelatie heeft met Mimaki Europe. Mimaki Europe behoudt een eigendomsbelang van 51% in de joint venture, die Mimaki Bompan Textile S.r.l. heet, en levert de meerderheid van de bestuurders, onder wie de CEO, Hirokazu Hayashi. Massimo Bompan is Chairman van de joint venture.

“Deze joint venture is een cruciaal onderdeel van onze strategische benadering van de textiel- en kledingmarkt”, zei Hayashi. “Mimaki Bompan zal verantwoordelijk zijn voor de marketing van het volledige Mimaki portfolio voor textielprinten in Italië. Naast deze joint venture hebben we bij Mimaki Europe ook partnerships en overnames nagestreefd die ons zullen helpen bij het vervolledigen van ons textielportfolio. Het meest recente voorbeeld hiervan is Rimslow, een fabrikant van nabehandelingsoplossingen voor textiel. Deze uitbreiding zal ons helpen om onze klanten een complete oplossing aan te reiken voor hoogvolume textielproductie.”

De oprichting van Mimaki Bompan Textile volgde op de lancering van de Tiger-1800B van het merk, een productieprinter voor textiel die beschikbaar is in modellen voor direct op textiel en sublimatietransfer. Dankzij zijn maximale printsnelheid van 385 m² per uur past de Tiger-1800B perfect in hoogvolume productieomgevingen die traditioneel met analoge drukprocedés drukten en nu ten volle de vruchten van digitaal drukken willen plukken voor hun toepassingen met hogere volumes. Tegelijkertijd maakt hij het mogelijk om kleine runs, gepersonaliseerde en op maat gemaakte stoffen en kleding, en samples efficiënter en rendabeler te produceren.

“Mimaki Bompan Textile wil een internationale onestopshop zijn voor de textielmarkt”, zei Massimo Bompan, Chairman. “Onze prioriteiten zijn klanttevredenheid met een allesomvattende visie en een keuze aan oplossingen die systemen op instapniveau en industriële machines omvatten. Opererend als een totaalaanbieder van oplossingen reikt het bedrijf een complete oplossing aan, inclusief inkten, software, voor- en nabehandelingssystemen en ook technische diensten. Dit maakt het voor textielproducenten gemakkelijker om digitaal toe te voegen aan hun productieplatform en biedt nieuwe bedrijven die voordeel willen halen uit de aanzienlijke kansen die de digitale textieltransformatie biedt, één aanspreekpunt waar ze alles vinden om de markt te betreden.”