25 jaar expertise in snijplotten

Mimaki toont 25 jaar expertise in snijplotten op FESPA

Messcherpe snijoplossingen voor haarscherpe prestaties

Amsterdam, 28 mei 2013

Mimaki CG seriesMimaki toonaangevend fabrikant van grootformaat inkjetprinters en snijplotters voor de sign en display, textiel/sportkleding en industriële markten, zal 25 jaar expertise in onder andere snijplotten tentoonstellen op FESPA 2013, dat plaatsvindt van 25 t/m 29 juni in Londen. Bezoekers aan de Mimaki stand J5S zullen een reeks oplossingen voor grootformaat print te zien krijgen, evenals snijoplossingen die toonaangevend zijn in de industrie voor sign en display toepassingen.

“Mimaki investeert al een kwarteeuw in onderzoek en ontwikkeling bij het ontwerpen van printeraccessoires die het werk voor sign en display productiever en competitiever maken,” zegt Mike Horsten, General Manager Marketing bij Mimaki EMEA. “Deze innovatieve oplossingen omvatten onder meer de Mimaki CG Series van snijplotters die een praktische en kosteneffectieve oplossing vormen voor elke behoefte op dat vlak binnen de sign- en displaymarkt. Bezoekers van FESPA kunnen bij ons van 25 jaar ervaring in snijplotten profiteren en leren hoe de Mimaki CG Serie snijplotters de manier waarop zij projecten afwerken, revolutionair kunnen verbeteren, zodanig dat ze nieuwe mogelijkheden kunnen ontdekken met deze messcherpe oplossingen.”

Deze snijplotters van Mimaki omvatten modellen van 60 cm brede desktop modellen (CG-60) tot 160 cm brede professionele productiemodellen (CG-SRII/CG-FXII). Snijsnelheden lopen van 60 tot 100 cm/seconde. De innovatieve half-snijfunctie houdt beelden op hun plaats na het snijden, zodat er perfect stickers en decals kunnen worden geproduceerd.

CG SR IIIMimaki is er eveneens trots op om tijdens FESPA een nieuwe en uitdagende lijn van snijplotters te introduceren die meer functionaliteit verschaft aan de snijmarkt. Het bedrijf bevestigt en vervolledigt hiermee tevens de lange termijn ervaring van Mimaki binnen deze tak van de grafische industrie. De combinatie van de snijplotter en de Mimaki softwarebundel die erbij wordt geleverd, zoals de Simple Studio design software, de Fine Cut plug-in voor CorelDRAW® Graphics Suite X6 en Adobe® Illustrator® CS, maken het de ideale oplossing voor signbedrijven van elke denkbare grootte.