Mimaki zorgt voor steeds meer klantenbetrokkenheid en succes in 3D printen met twee opeenvolgende virtuele evenementen

3D virtual booth

  • Mimaki stelt het volledige assortiment 3D-producten voor en lanceert een nieuwe toevoeging aan zijn 3D-portfolio op de allereerste virtuele Formnext Connect

  • Na Formnext Connect houdt het bedrijf zijn eigen virtuele Mimaki 3D Experience om klanten, prospects en de rest van de 3D-sector te blijven betrekken en te ondersteunen

Mimaki Europe, een toonaangevende fabrikant van inkjetprinters en snijsystemen, kondigt vandaag het laatste in een reeks initiatieven aan om zijn klanten te ondersteunen, te inspireren en te betrekken tijdens de aanhoudende onzekerheid van de COVID-19-pandemie. Het gaat om opeenvolgende creatieve virtuele evenementen in de wereld van het 3D printen, en het duurt de hele maand november tot december.

De evenementen gaan van start met een voorstelling van de nieuwste oplossingen, toepassingen en expertise van Mimaki in het 3D printen – evenals van een gloednieuwe oplossing die op de beurs live wordt voorgesteld – op de allereerste virtuele beurs Formnext Connect (10-12 november). Mimaki houdt in de rest van de maand vervolgens haar eigen ‘Mimaki 3D Experience’ om het online aanbod uit te breiden met een speciale reeks inzichtelijke hulpmiddelen en belangrijke gelegenheden om te netwerken en te leren. De Mimaki 3D Experience wordt van 10 november tot en met 16 december live gehouden. Het biedt een unieke virtuele ruimte voor geïnteresseerden in de hele sector, die kunnen profiteren van diverse mogelijkheden: van een interactieve virtuele stand over live videomeetings tot productdemonstraties en panels van deskundigen.

De evenementen in november zijn het vervolg op een reeks soortgelijke successen van Mimaki eerder dit jaar, zoals het Virtual Print Festival in maart en april, en de Mimaki Live Series van afgelopen zomer. Mimaki toont zijn ervaring in beurzen nu online en kan zo contact houden met geïnteresseerden over de hele wereld om te bekijken wat de impact is van COVID-19 in de grafische industrie. Daarnaast wordt er naar oplossingen gezocht om tijdens een wereldwijde crisis te blijven evolueren en vooruitging te boeken. Door haar aanwezigheid op Formnext Connect en de Mimaki 3D Experience ondersteunt het bedrijf zijn klanten in deze sector nog meer en verbetert het hun online ervaring.

“Door de onzekerheid dit jaar wegens de pandemie waar maar geen einde lijkt aan te komen, moesten we blijven innoveren – niet alleen in onze technologieën maar ook in de manieren waarop we echte, waardevolle ondersteuning kunnen blijven leveren aan zowel onze klanten als de hele sector”, zegt Danna Drion, Senior Marketing Manager bij Mimaki Europe. “Meer dan ooit is het ontzettend de moeite waard om platforms te gebruiken, zoals Formnext Connect, om het ongelooflijke werk te belichten dat onze klanten zelfs in tijden van tegenspoed verrichten – en om hen te ondersteunen om in dit nieuwe landschap blijvend succes te kennen.”

Uit het robuuste assortiment van industriële producten zullen op Formnext Connect de 3D-printers 3DUJ-553 en 3DGD-1800 van Mimaki in de schijnwerpers staan. Daarnaast biedt Mimaki veelbelovende inzichtelijke marktupdates en een blik in enkele van de indrukwekkende praktijkgerichte creatieve toepassingen van de machines. De deskundigen van Mimaki geven ook hun visie op de toekomst van de 3D-markt en delen, naast andere spannende aankondigingen, een inzicht in wat klanten mogen verwachten van de Mimaki 3D Experience die op de beurs volgt.

De Mimaki 3D Experience is volledig anders opgezet dan het op multimedia gebaseerde programma van Formnext. Het bedrijf wil de ervaring van een fysieke beurs omvormen tot een interactief evenement in de online wereld, wat een ideale aanvulling is voor de aanwezigheid van Mimaki op de beurs. Het platform beschikt over een geavanceerde virtuele stand in 3D waar je je visueel kunt laten onderdompelen in de machines en 3D-voorbeelden van Mimaki. Het bevordert ook een zinvolle dialoog dankzij mogelijkheden als een interactieve chat en virtuele meetings, maar ook door het bieden van live en vooraf opgenomen content.

“De Mimaki 3D Experience is onze nieuwe mijlpaal en is het resultaat van onze toewijding aan onze klanten en van ons engagement om in deze moeilijk tijd waarde toe te voegen en onze online ervaringen te ontwikkelen”, besluit Drion. “Zoals we in andere delen van de sector hebben gezien, maken evenementen als dit een gigantisch verschil en helpen ze klanten om opnieuw verbinding te maken, opnieuw te focussen en opnieuw energie te krijgen. We blijven dan ook op deze kennis verder bouwen en doen al het mogelijke om de 3D-printsector vooruitgang te blijven laten boeken.”

Klik hier om u te registreren voor Formnext Connect: https://visitortickets.messefrankfurt.com/ en voer op het einde van het registratieproces de code FN20RE2 in voor een gratis ticket. Volg de social media kanalen van Mimaki of breng het team een bezoekje op Formnext Connect voor meer informatie over de Mimaki 3D Experience, 10 november-16 december.

share: