Volle kracht vooruit: Zo zet Mimaki het jaar 2016 visueel in

Europese beursdeelname focust op textiel-, promotionele artikelen en signs & display graphics shows in januari 2016

Amsterdam, December 18, 2015

TS500P-3200 at ITMA MilanMimaki heeft een goed gevulde evenementenagenda in januari 2016. Het bedrijf zal een stand hebben op niet minder dan drie grote vakbeurzen, met elk een specifieke focus:

• Heimtextil, de grootste internationale vakbeurs voor woning- en projecttextiel. Heimtextil vindt plaats van 12 tot en met 15 januari in de Messe Frankfurt, Duitsland. Mimaki is er te vinden op stand F15 in hal 4.0.
  • PSI Düsseldorf, de toonaangevende internationale vakbeurs voor de reclamesector. PSI 2016 wordt georganiseerd door het Promotional Product Service Institute en vindt plaats van 13 tot en met 15 januari in de Messe Düsseldorf, Duitsland. Mimaki zal er te vinden zijn op stand 12B13 TF in het Technology Forum.
  • Salon C!Print vindt plaats van 26 tot en met 28 januari in Lyon, Frankrijk. Deze beurs is perfect afgestemd op de veranderende behoeften van de grafische markt, waar creativiteit en innovatie vandaag een must zijn. Bezoekers kunnen er op stand 2K12/L11 terecht bij het Mimaki team voor inspiratie.

grafische en visuele communicatie. De oplossingen van Mimaki bestrijken een breed spectrum aan toepassingen, van textielprinten en signs & display graphics tot promotionele artikelen en algemeen commercieel drukwerk. We zullen prominent aanwezig zijn op de drie beurzen om bezoekers te inspireren met nieuwe digitale oplossingen die speciaal ontwikkeld zijn om hun activiteiten te transformeren.”

Digitaal textielprinten: een groeimarkt

• Op Heimtextil zal Mimaki een volledige product line-up laten zien. Bezoekers zullen er oplossingen kunnen bekijken die het hen gemakkelijk maken om hun mogelijkheden voor digitale textielbedrukking uit te breiden of nieuwe te implementeren. Hiermee kunnen ze levendige, duurzame kleuren printen op een breed scala aan materialen. Bezoekers zien er:
    • De TS500P-3200, een 3,2 meter brede conceptprinter die op transferpapier print met sublimatie-inkt.
    • De TS300P-1800, een 1,8 meter brede printer die ook op transferpapier print. Hij is te zien met schitterende roze en gele fluorescerende inkten. Deze zijn erg in trek, vooral in de sector voor sportkleding.
    • De TX300P-1800, een 1,8 meter brede printer die rechtstreeks op textiel print. Met dispersie-inkt maakt hij rechtstreeks printen op polyester mogelijk. Printen op katoen is ook mogelijk met pigmentinkten voor textiel. Een grote hit op de recente ITMA 2015 beurs.

De JV400LX, die gebruikmaakt van latexinkten (CMYK, oranje en groen) om wandbekleding te printen met een prachtig kleurenspectrum.

“De tijd dat digitaal textielprinten alleen geschikt was voor het printen van samples of enkelstuksproductie is voorbij,” voegt Horsten eraan toe. “Ontwerpers en producenten kunnen voordeel halen uit de Mimaki textielprintfamilie voor kleine tot middelgrote productieoplagen van uniek bedrukte stoffen, en dit voor uiteenlopende toepassingen. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan interieurdecoratie, mode en industriële toepassingen. Ik ben er zeker van dat bezoekers aan onze stand onder de indruk zullen zijn van de kansen die deze printers creëren.”

Mike Horsten, General Manager Marketing EMEA, Mimaki Europe BV, geeft ook op 12 januari van 11.00 uur tot 11.20 uur in hal 4.0 een presentatie op de European Digital Textile Conference:“The new supply chain for super-fast home textiles”.

Promotioneel drukwerk opnieuw uitgevonden

Op PSI 2016 in Düsseldorf staat Mimaki’s uitstekende printer- en snijplotterportfolio centraal. Producenten van promotionele artikelen zullen er unieke oplossingen vinden die het mogelijk maken om te printen op driedimensionale voorwerpen en een breed scala aan andere soorten promotiemateriaal. Blikvangers zijn:

• UJF-7151De gloednieuwe UJF-7151 plus, die ook op C!Print Lyon in de spotlights staat. Deze printer is het model van de nieuwe generatie in ’s werelds best verkopende UJF Series lijn van Mimaki. Zijn ontwerp en technologieën stellen signmakers, producenten van speciale graphics en bedrijven voor awards zoals bekers en trofeeën en gepersonaliseerde relatiegeschenken in staat om, zonder verlies van kwaliteit, te profiteren van de voordelen van digitaal printen: hogere winstmarges en lagere productiekosten.
  • De JFX200-2513 LED UV-vlakbedprinter, die ideaal is voor signs & display graphics. Hij print op een breed scala aan substraten met een keuze aan inkten, waaronder wit en spot vernis (doorzichtig). Hij is gebruiksvriendelijk en past in vrijwel elke productieruimte dankzij zijn compacte vloeroppervlak.
  • De CFL-605RT compacte vlakbedsnijplotter, de ideale aanvulling op digitale printers van Mimaki. Deze snijplotter van 50 cm x 60 cm ondersteunt on-demand productie met meerdere functies, waaronder snijden met een verticaal op- en neergaande beweging, tangentieel en excentriek snijden plus rillen voor directe afwerking van verpakkingen en prototypes.

“Onze Kebab optie heeft altijd veel bekijks op vakbeurzen, vooral voor promotiemateriaal,” legt Horsten uit. “De optie biedt producenten van promotionele artikelen een aantal gloednieuwe mogelijkheden, die voorheen niet beschikbaar waren. We kijken ernaar uit om op PSI 2016 uit te pakken met de toepassingen en de rest van ons portfolio.”

PLUG&PLAY SVP op Salon C!Print Lyon

Op C!Print neemt Mimaki opnieuw deel aan de PLUG & PLAY Creative Workshop met zijn JFX200-2513, een betaalbare, high-performance UV LED-vlakbedprinter, die ook te zien is op PSI 2016. Het doel van dit project is om te demonstreren hoe bedrijven hun visuele identiteit op tijdelijke locaties zoals pop-ups in de kijker kunnen zetten in combinatie met multichannelcommunicatie. Daarnaast toont Mimaki ook:

• De UJF-7151 plus direct-to-object vlakbedproductieprinter.
  • De UJF-6042 vlakbedprinter in combinatie met de CFL-605RT compacte vlakbedsnijplotter.
  • De UJF-3042HG in combinatie met de populaire Kebab optie voor de ultieme flexibiliteit tijdens de productie.
  • De TS300P-1800, die print op transferpapier voor textieltoepassingen en gebruikmaakt van gele en roze fluorescerende inkten.

“We nemen ook onze vier nieuwste solventprinters mee naar de beurs: de JV300, JV150, CJV150 en CJV300,” besluit Horsten. “Dankzij deze brede waaier van oplossingen zullen we voor iedereen iets in petto hebben. We kijken ernaar uit om bezoekers te mogen verwelkomen op onze stand.”