Schoonheid en praktische toepassingen gaan hand in hand op Labelexpo Europe 2015

Mimaki laat het schitteren op Stand 8C52 met zilverkleurige eco-solvent inkt

Amsterdam, 24 juni 2015

Mimaki at Label Expo 2015Mimaki zal deelnemen aan Labelexpo Europe 2015, dat plaatsvindt van 29 september tot en met 2 oktober in Brussel, België. Op Stand 8C52 zal Mimaki unieke nieuwe producten voor de labelmarkt tonen die kunnen worden gecreëerd met Mimaki’s familie van printers. Het bedrijf zal op de beurs speciale aandacht besteden aan opvallende labels met veredeling die het resultaat is van het toepassen van Mimaki’s zilverkleurige eco-solvent inkt. Daarnaast zal het ook de aandacht vestigen op flexibele en stijve labels als output van de UJF-6042 voor veiligheidstoepassingen zoals nooduitgang- en verzamelpuntpictogrammen.

“Mimaki focust op hoogwaardige oplossingen voor de labelmarkt”, zegt Mike Horsten, General Manager Marketing van Mimaki EMEA. “En dat zullen we demonstreren: bezoekers aan onze stand zullen onze printers in actie kunnen zien terwijl ze een scala aan onderscheidende toepassingen produceren. We kijken ernaar uit om in gesprek te gaan met bezoekers aan de beurs. Zo kunnen we meer te weten komen over hun activiteiten en ideeën aanreiken om nieuwe omzet te genereren met een betaalbare investering die verbeelding omzet in realiteit. Bezoekers zullen op de Mimaki stand zien dat Mimaki het Labelexpo thema echt waarmaakt: Technology saves the day.”

Mimaki zal diverse grootformaat printers tonen op de beurs, waaronder:

• CJV150 serie: Deze serie van bekroonde printers is beschikbaar in vier verschillende printbreedtes met printsnelheden tot 56 m² per uur. Ze bieden geïntegreerde snijmogelijkheden en kunnen automatisch overschakelen van printen naar snijden. Continue detectie van snijtekens zorgt voor nauwkeurig contoursnijden van zelfs de meest complexe label layouts. Nieuwe zilverkleurige eco-solvent inkt stelt label converters in staat om nieuwe en rendabele producten op te nemen in hun aanbod.
  • UJF-6042 A2-formaat UV-LED-vlakbedprinter: Met zijn resolutie van 1800 x 1800 dpi produceert deze energiebesparende milieuvriendelijke printer met UV-LED-droging printresultaten van uitstekende kwaliteit. Hij biedt meerdere inktopties, inclusief witte inkt, doorzichtig vernis en inkjet primer om te printen op een breder scala aan substraten. Deze printer is ideaal voor de productie van stijve of flexibele labels, promotiemateriaal en verpakkingsprototypes. Hiermee kan er worden geprint op uiteenlopende ondergronden, waaronder glas, metaalsoorten en acryl.

“Zoals altijd zullen ook onze toepassingsexperts aanwezig zijn. Ze zullen graag bezoekers persoonlijk te woord staan”, voegt Horsten eraan toe. “Het is altijd interessant om met klanten samen te werken aan nieuwe manieren om hun activiteiten te laten groeien. Wij zorgen ervoor dat ze met Mimaki een uitmuntende oplossing in huis halen waarmee ze rendabele en betrouwbare printresultaten kunnen realiseren.”