Mimaki spreekt tot de verbeelding op FESPA 2015

Textieloplossingen voor mode en interieurdecoratie genereren record aan leads

Amsterdam, 2 juni 2015
Mimaki Fespa 2015Mimaki introduceerde op FESPA 2015 de nieuwste collectie van productieoplossingen voor mode- en interieurdecoratieoplossingen. Deze collectie werd niet alleen onthaald op een ongeëvenaarde belangstelling, maar genereerde ook 20% meer sales leads.

“Net toen iedereen dacht dat FESPA niet beter kon, werd het nog mooier”, zegt Mike Horsten, General Manager Marketing EMEA bij Mimaki Europe. “We genoten een nooit eerder geziene belangstelling op onze stand van 270 m2. Bezoekers waren benieuwd om onze mannequins te zien. Zij hadden in het oog springende outfits aan met toepassingen en voorbeelden die we zelf hadden geprint. Zo lieten we zien dat wij de daad bij het woord voegen: we print what we preach. We zijn blij te kunnen melden dat onze deelname maar liefst 20% meer sales leads heeft opgeleverd. Daarnaast hebben we ook omzet gegenereerd met directe verkopen op de stand, die we voor de gelegenheid decoreerden met veel van onze innovaties.”

Op de beurs kondigde Mimaki de TS300P-1800 inkjetprinter aan, die beschikbaar is vanaf juli 2015. Deze 1,8 m brede rol-naar-rol sublimatie transfer printer print op transferpapier en tilt de kwaliteit en productiviteit van digitaal textielprinten naar nieuwe niveaus. Mimaki vierde daarnaast ook het behalen van het GREENGUARD GOLD keurmerk voor het gebruik van haar inkten voor binnentoepassingen in omgevingen zoals scholen en zorginstellingen. Verder verwelkomde het ook Adrian Wolf als Young Star Award winnaar. Hij treedt in de voetsporen van Eleni Bourazanis, de winnares van vorig jaar. Hij wint 500 euro en een zes weken durende stage bij Mimaki.

En de kers op de FESPA taart was de EDP award voor beste print- en snijoplossing, die het bedrijf in de wacht sleepte voor de hele Mimaki CJV150/CJV300 serie.
Horsten voegt eraan toe: “De aanhoudende en groeiende populariteit van FESPA is te danken aan het feit dat de beurs er continu naar streeft om nog beter te worden. De organisatie en haar deskundige team houden de vinger aan de pols van wat er leeft in de markt. Zo blijven ze toekomstige groeigebieden en kansen identificeren, net zoals Mimaki alle opties blijft verkennen. Dat maakt het mogelijk om op de beurs een nieuw publiek aan te trekken, waardoor wij veel bredere gesprekken kunnen aangaan over hoe Mimaki haar productportfolio uitbreidt om in te spelen op zowel bestaande als opkomende mogelijkheden.”

Mimaki Fespa 2015 EDP Award for CJV150 and CJV300 Series

share: