Mimaki kondigt Media Certificatie Programma aan in samenwerking met Color Concepts

Certificering van media voor JV400-LX Latex printen verschaft toegevoegde waarde voor grootformaatprint bedrijven en voor fabrikanten van media

Amsterdam, 25 februari 2013

Mimaki Media certification program logoMimaki Engineering Co.,Ltd., toonaangevend fabrikant van grootformaat inkjetprinters, kondigt vandaag aan dat ze hebben samengewerkt met Color Concepts, de bekende, onafhankelijke samensteller van mediaprofielen, om een onafhankelijke certificering van media door een derde partij te verkrijgen voor het gebruik met Mimaki’s JV400LX printers en met Latex inkten. Het Mimaki Media Certificatie Programma (MMCP) is beschikbaar voor fabrikanten van media in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) die geschikt zijn voor de JV400LX printer. Mimaki anticipeert op het uitbreiden van dit programma naar andere Mimaki printers en inkttechnologieën in de toekomst.

“We zijn bijzonder tevreden met het aankondigen van dit EMEA Media Certificatie Programma,” zegt Mike Horsten, Marketing Manager van Mimaki Europe. “Bij het samenwerken met Color Concepts in het samenstellen van dit programma hebben we ons gericht op de eenvoud om deel te nemen van de zijde van mediafabrikanten, terwijl we eveneens extra voordelen voor hen inbouwen bij eenmaal goedgekeurde media. Dit betekent dat Mimaki marketinginspanningen verricht voor deze medialeveranciers tijdens belangrijke beurzen en evenementen, te beginnen met Fespa Digital 2013, evenals het plaatsen van zowel online als gedrukte advertenties. Leveranciers van goedgekeurde media kunnen eveneens deelnemen aan een speciaal programma voor het maken van een stalenboek dat deze producten extra aandacht geeft in de markt.”

MMCP Benefits

Mimaki Media certification websiteMedialeveranciers die met goedgekeurde media zijn opgenomen in het Mimaki Media Certificatie Programma mogen de MMCP-logo’s gebruiken die laten zien dat er een degelijke relatie met de Mimaki brand bestaat. Ze kunnen eveneens voordeel trekken van Mimaki’s marketingkracht en hun profielen beschikbaar maken om te downloaden door gebruikers van de JV400LX printer. Deelnemers kunnen nu al eenvoudig hun vragen om media goed te keuren registreren, toepassen en profielen te laten toekennen via de Mimaki Certificatie website. Op deze website kunnen zij de status van het proces van mediacertificering 24 uur per dag volgen..

Mimaki zal informatie aan eindgebruikers over nieuw beschikbare profielen of updates van huidige profielen vrijgeven om te downloaden via het MMCP systeem.

Color Concepts zal eveneens als onderdeel van het programma speciale MCP Media stalenboeken laten drukken conform Mimaki’s kwaliteitsstandaard. Hierdoor komen de stalenboeken tot stand met minimale inspanning van de zijde van de medialeverancier. De stalenboeken worden gratis via Mimaki dealers en distributeurs, Latex klanten én tijdens beurzen op de Mimaki stand verspreid voor een brede distributie in de gehele EMEA regio.

“We hebben gekozen om met Color Concepts samen te werken bij dit belangrijke initiatief,” voegt Horsten hieraan toe, “omdat zij de wereldwijd nummer 1 creator zijn van externe profielen en zeer hoog worden gerespecteerd in de industrie. Color Concepts heeft een laboratorium met printers voor het ontwikkelen van profielen. Dit betekent dat medialeveranciers die geen eigen profileringssystemen hebben staan, eenvoudig het maken van deze profielen bij Color Concepts kunnen onderbrengen om deze te ontwikkelen als onderdeel van het certificeringsproces.”