Mimaki Europe gaat een strategisch partnership aan met 3M

Mimaki en 3M, wereldleiders in hun branches, geven uitgebreide garantie op de prestaties van afgewerkte graphics

Mimaki heeft aangekondigd dat Mimaki’s UCJV serie met LUS-200 inkten beschikbaar zal zijn met de 3M™ MCS™ Garantie, de meest uitgebreide garantie voor afgewerkte graphics in de branche. De garantie is in Europa beschikbaar vanaf het midden van de zomer van 2018.

De 3M™ MCS™ Garantie biedt volledige dekking zonder franchise gedurende de beoogde levensduur van de desbetreffende graphic, inclusief dekking tegen vervaging, barstvorming, afbladdering en andere aspecten van de prestaties en het gedrag van de graphic. 3M biedt een dermate hoog niveau van verzekering op basis van haar expertise in verweringsbestendige technologie en rigoureuze tests van inkt- en printercombinaties. Bij gebruik van 3M media en plaatsing volgens 3M richtlijnen biedt de 3M™ MCS™ Garantie tot acht jaar dekking voor geselecteerde afgewerkte indoor graphics en tot zes jaar voor geselecteerde buitentoepassingen, zoals voertuigwraps.

“3M is er trots op producenten van graphics een ruime keuze aan printoplossingen van gegarandeerde premiumkwaliteit te kunnen bieden”, zei Steve Meinz, global portfolio manager bij de 3M Commercial Solutions Division. “We zijn blij dat we dankzij onze samenwerking met Mimaki onze klanten kunnen laten kiezen uit een uitgebreid portfolio van printoplossingen met 3M™ MCS™ Garantie.”

De nieuwe printers van de UCJV300 serie bieden in-line snijmogelijkheden en zijn voorzien van technologie voor gelaagd printen, zoals vierlaags en vijflaags voor transformerende of dubbelzijdige beelden. Hun prints ondergaan instantdroging bij zelfs de hoogste productiesnelheden. Zo kunnen klanten snel printen en direct eventuele verdere stappen tot het afgewerkte product voltooien. De LUS-200 inkten zijn milieuvriendelijk en energiezuinig. Ze zijn ideaal voor een breed scala aan toepassingen, inclusief toepassingen met gebogen oppervlakken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan voertuigwraps en voertuigreclame.

“We zijn enthousiast over deze samenwerking met 3M, die de prestatiemogelijkheden van de door onze systemen ondersteunde producten en oplossingen naar een hoger niveau zal tillen”, zei Bert Benckhuysen, Product Manager EMEA bij Mimaki Europe.

“De mogelijkheid om acht jaar garantie te geven op geselecteerde indoor graphics en tot zes jaar garantie op buitenoplossingen vergroot de flexibiliteit van de portfolio’s van onze klanten en zorgt voor gemoedsrust.”

Geïnteresseerden die meer informatie willen over de 3M™ MCS™ Garantie, inclusief de details van de dekking en de lijst met goedgekeurde 3M media, en producenten van graphics die zich willen registreren voor een certificaat van de 3M™ MCS™ Garantie, kunnen terecht op www.3Mgraphics.com/warranties.