Mimaki pakt op Viscom Frankfurt uit met twee primeurs op twee stands

Extra sterke aanwezigheid op de beursvloer in 2016 met een interactieve belevingsstand

Amsterdam, 23 september 2016

Mimaki toont op VISCOM 2016 in Frankfurt van 2 tot en met 4 november 2016 haar uitgebreide portfolio met de meest uiteenlopende oplossingen voor de markt voor display- en reclameproductie. Dit jaar is Mimaki in hal 8 op twee stands tegelijk te vinden: D44 en E51.

UJF-6042 MkII_diagonal openEen primeur is dat de nieuwe TX500P-3200DS op VISCOM Frankfurt 2016 voor het eerst in Europa te zien is. Daarnaast worden de nieuwe UV-vlakbedmodellen UJF-3042 MkII en UJF-6042 MkII er voor het eerst in Duitsland getoond. Bezoekers kunnen tevens op een interactieve en unieke manier print ervaren, waarbij de vijf zintuigen betrokken worden.

“We zijn trots dat we op VISCOM een hele reeks nieuwe printsystemen kunnen presenteren aan de Duitstalige markt. Met de TX500P-3200DS krijgt vooral de groeiende sector voor soft signage een werkelijk interessante alles-in-één oplossing aangereikt voor het rechtstreeks printen van reclamebanners. Tx500P-3200DSDankzij de geïntegreerde warmtefixatie kun je als printbedrijf een stap uitsparen en zo tijd en geld winnen. Ook interessant zijn de nieuwe UV-vlakbedmodellen, die formaten tot 60 x 42 cm ondersteunen. Met hun compleet herontworpen tafeltechnologie bieden ze een verbluffend betere printkwaliteit, waardoor ze een breder scala aan printtoepassingen op stijve materialen mogelijk maken”, zegt Andreas Lettner, General Manager Marketing bij Mimaki Germany. Ook te zien zijn enerzijds de nieuwe UJV55-320, een 3,2 m breed rol-naar-rol UV-systeem dat vooral geschikt is voor de productie van kleurrijke backlittoepassingen, en anderzijds de textielprinter TX300P-1800 met pigmentinkten.

Interactieve Mimaki belevingsstand “GOKAN”
Op een tweede stand biedt Mimaki volgens het principe van “GOKAN” – Japans voor “vijf zintuigen” – bezoekers de mogelijkheid om Mimaki producten met alle zintuigen te ervaren. Concreet betekent dit dat ze samen met aanwezige Mimaki productspecialisten de productie van een printjob van begin tot eind zelf kunnen beleven op de getoonde machines. Zo kunnen ze er bijvoorbeeld met de CJV150 inkjetprinter/snijplotter beelden voor T-shirts printen en snijden, waarna deze bevestigd worden op de T-shirts met ULTIMATE PRINT SOFT 4030 folie voor warmtetransfer. Op deze stand zullen ook nog andere solventprinters en snijplotters ter beschikking staan om deze unieke benadering van de trade show te beleven, evenals een UV-vlakbedmodel van het type UJF-7151 plus.

“Met dit interactieve concept willen wij het gebruiksgemak van onze producten demonstreren en ook hun geschiktheid voor dagelijks gebruik. Onder het motto ‘Beleef het met alle vijf je zintuigen’ maken wij digitale printtoepassingen tastbaar op een compleet nieuwe manier”, zegt een enthousiaste Uwe Niklas, General Manager Sales bij Mimaki Germany.