Mimaki brengt volledig productportfolio mee naar drupa 2016

Een compleet assortiment van solvent- en UV-oplossingen voor starters of groeiende bedrijven

Amsterdam, 18 april 2016

Mimaki zakt af naar drupa 2016 met haar volledige productportfolio van solvent- en UV-printers en snijtafels. Op ’s werelds grootste grafische vakbeurs, die plaatsvindt van 31 mei tot en met 10 juni in Düsseldorf, zal Mimaki oplossingen tonen die inspelen op een breed scala aan behoeften van de markt, van signage voor binnen- en buitentoepassingen tot industriële, verpakkings- en promotionele producten. Het bedrijf zal te vinden zijn op stand A04 in hal 09 van de beurs.

UJV55-320---KEY-VISUAL“Waar we bijzonder enthousiast over zijn, is dat we de nieuwe 110 m2/uur snelle, 3,2 m brede UJV55-320 printer meebrengen naar drupa”, zegt Mike Horsten, General Manager Marketing EMEA bij Mimaki Europe. “Deze printer werd net gelanceerd op FESPA Digital, waar er al ruim 30 stuks van werden verkocht. We verwachten dat drupa bezoekers evenzeer onder de indruk zullen zijn van het product. Maar dat is lang niet het enige wat te zien zal zijn op onze stand. Onze experts staan klaar om bezoekers een overzicht te geven van de verschillende oplossingen in ons portfolio waarmee ze nieuwe omzet zouden kunnen genereren, wanneer ze deze toevoegen aan hun machinepark. Er zullen ook tal van uitstekende voorbeelden beschikbaar zijn van output van de verschillende printers en snijtafels. Er zal dus voor ieder wat wils zijn op de Mimaki stand.”

UJF-7151plus---Product-PhotoOp haar stand zal Mimaki ook de volgende oplossingen tonen:

  • De UJF-7151plus vlakbedprinter om rechtstreeks te printen op de meest uiteenlopende substraten met resultaten van de allerhoogste kwaliteit voor industriële productie;
  • De UJF-6042 vlakbedprinter en de compactere UV-LED-printers UJF-3042HG en UJF-3042FX;
  • De high-performance vlakbedprinters JFX500-2131 en JFX200-2513, en de UJV500-160 rol-naar-rol industriële UV-printer;
  • De solventproductieprinters JV150-160 en JV300-160, evenals de print- en snijoplossingen CJV300-160 en CJV150-75.

Horsten voegt eraan toe: JFX200---Product-Photo“We zijn ervan overtuigd dat bezoekers ook de toegevoegde waarde zullen kunnen appreciëren van de CFL-605RT vlakbedsnijplotter. Hij is perfect te combineren met de UJF-6042 vlakbedprinter om een print- en snijoplossing te realiseren. En dit niet alleen voor de creatie van samples van verpakkingen en mock-ups, maar ook voor kleine oplagen van gepersonaliseerde producten of enkelstuksproductie.”

Een andere unieke oplossing van Mimaki die getoond zal worden, is haar Kebab optie. Deze is te gebruiken met de UJF-3042HG en de UJF-6042. Hiermee kan met UV-drogende inkten 360 graden rechtstreeks worden geprint op cilindrische objecten met een lengte van 30 mm tot 330 mm en een diameter van 10 mm tot 110 mm. “Onze Kebab optie heeft altijd veel bekijks op beurzen”, merkt Horsten op. “Bezoekers zijn steeds aangenaam verrast hoe de Kebab optie het voor drukkerijen en printbedrijven makkelijk maakt om promotionele producten te personaliseren of aan te passen en zo een inkomstenstroom uit producten met een hoge toegevoegde waarde te realiseren.”

Er zal ook een uitstekende variëteit aan voorbeelden van toepassingen te bewonderen zijn, van retail- en POP-signage tot promotionele producten, zoals printen op pennen en iPhone covers. Bezoekers aan de stand zullen bovendien voorbeelden kunnen bekijken die geproduceerd zijn met Mimaki’s toonaangevende inkten. Indien ze dit wensen, kunnen ze met een expert bespreken welke inkten het meest geschikt zijn voor hun specifieke toepassingen. Denk bijvoorbeeld aan de oranje, lichtzwarte en zilverkleurige inkten die voor bepaalde printers beschikbaar zijn om het kleurbereik uit te breiden en op betaalbare wijze metallic effecten toe te passen.

“We moedigen bezoekers aan om een one-on-one gesprek aan te gaan met onze Mimaki experts”, besluit Horsten. “De Mimaki experts focussen echt op de specifieke behoeften van de bezoeker en doen strategische aanbevelingen om zijn activiteiten te laten groeien. We kijken ernaar uit om de bezoekers op onze stand te mogen verwelkomen en in gesprek te gaan over hoe wij hen kunnen helpen om hun bedrijf nog rendabeler te maken.”