Mimaki organiseert wereldwijde Innovation Days om de grafische sector te inspireren en stimuleren

innovation

Mimaki, een toonaangevende fabrikant van inkjetprinters en snijsystemen, kondigt de Innovation Days aan. In dit gezamenlijke virtuele festival dat plaatsvindt van 2 tot 4 juni 2021, komen de regionale vestigingen van Mimaki bij elkaar om innovatie in de grafische sector te bevorderen en te stimuleren. Het programma omvat meerdere evenementen en wordt geleid door experts van Mimaki Japan, Mimaki USA en Mimaki Europe. De focus ligt hierbij op het vervullen van de behoeften van klanten en prospects in hun eigen markten, en van de eisen in verschillende sectoren (signage/graphics, industrieel, textiel en 3D) om de uitdagingen van de moderne markt het hoofd te bieden en succes te stimuleren binnen de sector. Deelnemers kunnen ook kennismaken met de nieuwste systemen in het productportfolio van Mimaki, de JFX550, JFX600 en SUJV-160. Deze oplossingen, die zijn geïntroduceerd tijdens virtual.drupa, worden hier live gedemonstreerd.

Mimaki is bezig een programma op te bouwen van online evenementen om partners en klanten overal ter wereld te ondersteunen en te verbinden. Het initiatief ging vorig jaar van start met het Mimaki Print Festival. Bezoekers van de Innovation Days kunnen via een speciaal hiervoor opgezet online platform live demonstraties van de nieuwste Mimaki-producten volgen, profiteren van speciale promoties, webinars bekijken, deelnemen aan rondetafelgesprekken, Mimaki-experts ontmoeten en met in gesprek gaan.

Deze samenwerking tussen de regionale vestigingen biedt deelnemers ook een unieke kans om het hoofdkantoor van Mimaki te bezoeken. Zo worden tijdens het evenement virtuele rondleidingen gegeven in de fabriek bij het hoofdkantoor in Japan en kunnen bezoekers een exclusieve meet-and-greet volgen met de bestuursvoorzitter. Mimaki Europe, USA en Japan houden ook evenementen specifiek voor hun eigen regio’s, bedoeld voor lokale printserviceproviders of anderen die meer willen weten over hoe de grafische sector wereldwijd in elkaar steekt.

“Gedurende het jaar 2020 heeft Mimaki klanten, partners en de sector als geheel centraal gesteld met online support, scholing en netwerkevenementen. Zo werd het gemis aan vakbeurzen en demonstratietouren opgevangen, waar men elkaar face-to-face kan spreken. In 2021 blijven velen de effecten van de pandemie voelen en er bestaat in de grafische sector een grote behoefte om samen te werken en elkaar te inspireren tot succes,” aldus Danna Drion, General Marketing Manager EMEA. “Met de Innovation Days willen we zoveel mogelijk de levendige en innovatieve sfeer creëren die je op een vakbeurs vindt. Tijdens dit evenement hebben experts van Mimaki en het publiek de kans om gezamenlijke expertise uit te wisselen, te discussiëren en te laten zien welke mogelijkheden de nieuwste Mimaki-technologieën bieden. Tijdens de pandemie hebben veel bedrijven hun portfolio’s uitgebreid of zelfs compleet omgegooid naar andere sectoren. Wij willen iedereen die deze veranderingen doormaakt of erover nadenkt, ondersteunen en aanmoedigen.”

Voorafgaand aan de Innovation Days heeft Mimaki Europe ook een ander virtueel initiatief gelanceerd om de communicatie met klanten in stand te houden: de Mimaki Digital Showroom. Net zoals in een traditionele showroom kunnen Mimaki’s klanten en prospects nieuwe technologieën in actie zien en met het team praten over de nieuwste markttrends en oplossingen die hen kunnen helpen in te spelen op de eisen van de hedendaagse markt. De Mimaki Digital Showroom is één van de initiatieven die de onderneming op touw heeft gezet om de community van digitale printproviders terzijde te staan en waarde toe te voegen en de online evenementen verder te ontwikkelen.

share: