Out-of-the-box verpakkingen zorgen voor de WOW-factor op Cosmopack

Mimaki CFL-605RT compacte vlakbedsnijplotter voor kleine oplagen van cosmeticaverpakkingen krijgt zijn Europese debuut op stand C9-D8 in hal 20

Amsterdam, 10 maart 2015

Verpakkingsproductie heeft een make-over gekregen dankzij Mimaki. De resultaten zullen samen met de nieuwste thema’s van de verpakkingswereld te zien zijn op Cosmopack, dat deel uitmaakt van de 48e editie van Cosmoprof en plaatsvindt van 20 tot met 23 maart in Bologna, Italië. Mimaki zal te vinden zijn op stand C9-D8 in hal 20. Het zal er oplossingen tonen die inspelen op de behoefte om verbluffende cosmeticaverpakkingen te creëren die opvallen in het schap en tegelijkertijd productie- en distributiekosten besparen. Ze stellen gebruikers in staat om betaalbare kleinere oplagen, meer aangepaste verpakkingen en een snellere time-to-market te realiseren. Uniek aan deze oplossingen is de mogelijkheid om schitterende beelden en etikettering rechtstreeks op cilindrische voorwerpen te printen en prachtige vouwkartons te creëren die klaar zijn voor het uiteindelijke vouw-/lijm- en verpakkingsproces.

Mimaki CFL-605Mimaki zal de aandacht vestigen op hoe de nieuwe Mimaki CFL-605RT compacte vlakbedsnijplotter optimaal, kwalitatief hoogwaardig rillen en snijden mogelijk maakt op verpakkingskarton. Deze oplossing is op deze beurs voor het eerst in Europa aan het werk te zien. Hiermee kunnen gebruikers verpakkingsontwerpen snel, efficiënt en op rendabele wijze produceren, zelfs in de kleinste oplagen. Deze vlakbedsnijplotter stroomlijnt het verpakkingsontwerpproces en verkort de time-to-market: ontwerpen kunnen snel naar creatieve resultaten worden vertaald dankzij direct prototyping en afwerking van verpakkingen. Door meerdere functies te bieden, maakt de CFL-605RT een alles-in-één aanpak mogelijk die tegemoetkomt aan de behoeften van bureaus, ontwerpers, merkeigenaren en verpakkingsproducenten.

Flexibele oplossing voor de vluchtige mode-industrie

“Verpakkingen ontwerpen kon nog nooit zo flexibel”, zegt Mike Horsten, General Manager Marketing EMEA van Mimaki Europe. “Creativiteit wordt niet langer gehinderd door lange cycli van ontwerpen, goedkeuren, implementeren en produceren. Voor kleinere oplagen, productie van meerdere versies en promotiecampagnes kunnen nu uiterst flexibele productietechnologieën worden ingezet die het mogelijk maken om ideeën aanzienlijk sneller op de markt te brengen. Dankzij productietechnieken waarmee uitzonderlijk snel kan worden ingespeeld op de marktvraag, hoeven er geen voorraden te worden aangehouden en kunnen ontwerpers hun fantasie de vrije loop laten op een ruime en groeiende keuze aan ondergronden. Mimaki’s portfolio is niet alleen ontworpen om het eindproduct te transformeren, maar ook om end-to-end een financieel aantrekkelijkere supply chain te helpen creëren, die tijd en kosten bespaart.”

Een printoplossing voor elk verpakkingsontwerp

UJF-3042 Plastic JarsMimaki zal ook demonstreren hoe de Mimaki UJF-3042 het mogelijk maakt om on-demand kleine oplagen van premium-, high-end- en luxeartikelen te produceren. Deze compacte vlakbedprinter combineert ongeëvenaarde veelzijdigheid met hoogwaardige print- en reproductiekwaliteit op een breed scala aan materialen, producten en ondergronden. De kebab optie biedt nog meer creatieve vrijheid. Hiermee kan de printer cilindrische artikelen 360° bedrukken, zelfs flesjes van glas en kunststof. “Je moet het zien om het te geloven. Hiermee kun je prachtige verpakkingen creëren die als het ware uit het schap springen, direct in de winkelkar van de consument”, voegt Horsten eraan toe.

Alle mogelijkheden van de Mimaki UJF-3042 zijn ook beschikbaar op de grotere A2-formaat Mimaki UJF-6042. Beide printers blinken uit in veelzijdigheid en produceren reproducties van fotokwaliteit op een breed scala aan materialen, voorwerpen en ondergronden. Tijdens de beurs zullen allerlei voorbeelden van verpakkingen van schoonheids- en cosmeticaproducten worden geproduceerd op deze printers.

Gedurende de hele beurs zal ook liveproductie van kartonverpakkingen worden getoond op de compacte Mimaki JFX200-2513, de nieuwste aanwinst in Mimaki’s familie van UV LED-vlakbedprinters. De JFX200-2513 biedt een keuze aan inkten, waaronder wit en doorzichtig, en kan printen op een breed scala aan substraten.

Bezoekers zullen ook zien hoe Mimaki’s CJV150-75 metallic etiketten produceert met zilverinkt. Deze geïntegreerde printer/snijplotter van Mimaki combineert hoge prestaties met creativiteit en veelzijdigheid en kan ook werken met oranje en lichtzwarte inkt. Gedurende de hele beurs zal de CJV150-75 verbluffende verpakkingshoogstandjes produceren. In één geïntegreerd proces zullen de verpakkingen met zilverinkt op transparante media worden geprint en vervolgens worden gesneden/gerild.

Horsten voegt eraan toe: “Mimaki’s familie van oplossingen ondersteunt ontwerpers en merkeigenaren die ernaar streven om verpakkingen met een WOW-factor te creëren. Ons portfolio bestrijkt het hele spectrum, van een oplossing van instapniveau om snel, eenvoudig en goedkoop te controleren of een verpakkingsontwerp aanslaat tot kwalitatief hoogwaardige systemen die klanten wapenen met een arsenaal aan oplossingen voor effectieve resultaten die de doelgroep versteld doen staan. We hebben ook zeer veelzijdige systemen ontwikkeld die een flexibele aanpak ondersteunen op het gebied van ontwerp en productie. Hiermee kunnen merken hun wildste dromen werkelijkheid laten worden. Ze kunnen ideeën op rendabele wijze uitproberen zonder te moeten kiezen voor grote oplagen, die niet alleen duurder zijn, maar ook beslag leggen op kostbare voorraadruimte, extra distributiekosten met zich meebrengen en vaak na verloop van tijd moeten worden weggegooid doordat ze niet meer up-to-date zijn. Ons motto is: produceer wat je nodig hebt wanneer je het nodig hebt en zo vaak als je wilt. We kijken ernaar uit om merkeigenaren en beslissers op Cosmopack te laten zien hoe een make-over van hun aanpak kan helpen om een succesvolle nieuwe look op de markt te brengen.”