Mimaki wint twee EDP Awards op FESPA Digital 2014

Mimaki wint twee European Digital Press Association (EDP) Awards op FESPA Digital 2014

Awards voor beste vlakbed/hybride printer onder € 200.000 en beste veelzijdige objectprinter van 2014 uitgereikt tijdens FESPA Digital 2014 in München

München, 21 mei 2014

Mimaki EDP award 2014

Mimaki is vereerd om opnieuw erkenning te krijgen op FESPA. Deze keer sleepte het twee European Digital Press Association (EDP) Awards in de wacht en twee nominaties. Uit het grote aantal inzendingen in deze awardcategorie werd de Mimaki JFX200-2513 grootformaat printer met LED-droging verkozen tot beste vlakbed/hybride printer onder € 200.000. Mimaki’s KEBAB optie om 360 graden direct te printen op cilindrische producten werd dan weer uitgeroepen tot beste veelzijdige objectprinter. De awards werden op een speciale uitreiking tijdens FESPA Digital 2014 in ontvangst genomen door Mike Horsten, General Manager Marketing van Mimaki EMEA.

“We voelen ons bijzonder vereerd met deze prestigieuze awards. We waarderen de erkenning van de EDP Association voor onze inspanningen om steeds opnieuw innovatieve producten te lanceren op de markt voor digitaal printen, altijd met het doel om nieuwe omzetmogelijkheden te creëren voor onze klanten en voor de industrie,” zegt Horsten. “Zowel de JFX200-2513 als de KEBAB optie voor de compacte vlakbedprinters UJF-3042HG en UJF-6042 bieden unieke en betaalbare opties om de marktgroei te stimuleren. Op FESPA 2013 in Londen vorig jaar won onze JFX500-2131 al de EDP Award voor beste UV-vlakbedprinter. Dat we dit jaar opnieuw in de prijzen vallen, is een hele prestatie en toont duidelijk aan dat we ons inzetten voor dit industriesegment.”

JFX200-2513

De JFX200-2513 werd voor het eerst getoond op Viscom Düsseldorf 2013. Deze voordelige grootformaat vlakbed UV-inkjetprinter kan tot 25 vierkante meter per uur afdrukken op materialen tot 2.500 x 1.300 mm groot en tot 50 mm dik. De JFX200-2513 neemt weinig ruimte in beslag, werkt met milieuvriendelijke droging via LED en heeft een aantrekkelijke prijs. Daardoor is de printer ideaal voor bedrijven in de sign- en grafische industrie die een nieuwe en betaalbare reeks diensten aan hun klanten willen aanbieden. De Mimaki JFX200-2513 is leverbaar sinds april 2014.

Kebab-UJF-6042De Mimaki KEBAB optie is eenvoudig te monteren op Mimaki’s compacte vlakbedprinters UJF-3042HG en UJF-6042. Met behulp van rotatierollen wordt het object geroteerd door de KEBAB optie. Zo kan de UJF-3042HG of UJF-6042 direct printen op de gehele oppervlakte van het cilindrische object. Deze optie levert een prachtig, naadloos 360° printresultaat op, en dat in slechts een paar eenvoudige stappen. Van blikjes tot kaarsen: deze unieke afwerkingoptie maakt kwalitatief hoogwaardige on-demand productie mogelijk van op maat gemaakte driedimensionale printproducten. En dat al vanaf een minimale bestelhoeveelheid van slechts één exemplaar.

“We hebben altijd gezegd dat we de mogelijkheden van ons compacte UV-LED-vlakbedportfolio verder zouden uitbreiden. Met deze KEBAB optie kunnen bestaande klanten nieuwe diensten opnemen in hun aanbod en originele ideeën voor nieuwe toepassingen ontwikkelen.”