Mimaki trekt de creatieve kaart tijdens FESPA Digital 2014

De JFX200-2513 UV inkjet vlakbed printer en Tx500-1800DS direct sublimatie printer voor textiel en soft signage markten staan in de schijnwerpers

Amsterdam, 2 april 2014

Fespa 2014

Mimaki kondigde vandaag aan dat het zal deelnemen aan de beurs FESPA Digital 2014, die plaatsvindt van 20 tot en met  23 mei in München, Duitsland. Mimaki is te vinden op Stand A1-110. Het bedrijf presenteert er twee nieuwe printoplossingen: de JFX200-2513, een instapmodel voor UV inkjet vlakbed printen en de Tx500-1800DS directe sublimatieprinter voor de textielindustrie en voor soft signage. Deze tweede printer maakt FESPA Digital 2014 een Europees debuut.

“FESPA Digital is the place to be voor sign en display oplossingen voor de toekomst,” zegt Mike Horsten, General Manager Marketing EMEA voor Mimaki Europe, “en Mimaki toont op deze beurs graag twee verschillende soorten oplossingen die de creatieve bezoekers zullen inspireren. Ze staan model voor de kansen die wij willen aansporen met onze nieuwe slogan: Together We Create – Samen sterk met creativiteit. FESPA Digital 2014 is een creatieve show die een fantasierijke visie verdient. Wij laten dan ook graag de verschillende creatieve mogelijkheden van onze machines zien aan de bezoekers op de stand.

Tijdens Viscom Düsseldorf werd er al een vroege versie van de JFX200-2513 als prototype gepresenteerd. Na FESPA Digital 2014 zal de JFX200-2513 ook commercieel leverbaar zijn.

De basiseigenschappen van deze printer zijn:

JFX200-2513

• Compacte afmetingen die makkelijker passen in productieruimtes, tegen een betaalbare prijs.
  • Twee verschillende inktsoorten die een brede reeks aan materialen en toepassingen ondersteunen. Deze omvatten:
  • LH-100, een harde UV drogende inkt met een hoge weerstand, die bestand is tegen chemische invloeden, en een uitstekende kleurvastheid biedt;
  • LUS-150, een UV drogende inkt met een flexibiliteit die wel tot 150% gaat zonder dat de inkt breekt of barst en die kan worden toegepast op gebogen oppervlakken;
  • Variabele dot functie die minder korrelige afdrukken van hoge kwaliteit geeft door drie inktdruppels van verschillende grootte tegelijkertijd te gebruiken.

• Witte inkt voor briljante afdrukken, krachtige backlits en andere items gedrukt op transparante materialen.  De Mimaki Circulatie Technologie elimineert problemen met uitdroging van witte inkt die kunnen optreden met printers van andere merken.

Voor bedrijven die sign and grafische display producten maken in marktsegmenten voor textiel en soft signage, presenteert Mimaki de Tx500-1800DS directe sublimatieprinter tijdens FESPA Digital 2014. “Hoge snelheid gaat hier gepaard met hoge productiviteit bij deze innovatieve textielprinter,” merkt Horsten op. “Deze printer gebruikt een Sb300 inkt die een lagere kostprijs heeft dan conventionele inkt, evenals een hogere printsnelheid op polyester materialen.”

Deskundig personeel van Mimaki is aanwezig om met bezoekers van gedachten te wisselen over hun doelstellingen en visies, en te kijken welke oplossingen van Mimaki daar het best bij passen. “Together We Create” doet iedereen samen om nieuwe zakelijke kansen te creëren, de productie te verbeteren en samen in deze markten oplossingen te vinden van de beste kwaliteit.