Mimaki opent Technisch Centrum in Turkije

Mimaki Europe B.V. opent een technisch centrum in Istanbul, Turkije

Hub ondersteunt Turkije, Midden Oosten en Afrika Amsterdam, 10 September 2013

Mimaki Turkey officeMimaki, toonaangevend fabrikant van grootformaat inkjetprinters, opent een nieuw technisch centrum in Istanbul, Turkije. Het strategisch gesitueerde Mimaki Tech Center zal een trainings- en technische hub zijn voor Europa, het Midden Oosten en Afrika. Het ondersteunt vooral de markten voor textiel en kleding, maar verschaft eveneens ondersteuning over de gehele breedte van Mimaki’s productlijn.

Het centrum is opgericht omwille van de explosieve groei van de Turkse markt en om bovendien de continue uitbreiding van Mimaki’s activiteiten in Turkije, het Midden Oosten en Afrika te ondersteunen. Het verschaft uitmuntende training en technische support aan klanten, distributeurs en dealers in deze regio´s. Bovendien biedt de faciliteit onderdak aan een showroom van maar liefst 550 vierkante meter waar de complete reeks van Mimaki´s oplossingen voor de sign en grafische markt, voor industriële producten en voor de markt voor textiel en kleding wordt getoond.

“Turkije is al eeuwenlang een belangrijke producent van katoen en wol,” verduidelijkt Mike Horsten, General Manager Marketing van Mimaki EMEA. “Die erfenis gaat tot op de dag van vandaag door, met een levendige Turkse industrie in textiel en kleding die zorgt voor een derde van de Turkse export. Dit genereert een belangrijke vraag naar oplossingen voor digitaal printen op textiel, zoals bijvoorbeeld de uiterst snelle Mimaki TS500-1800 transfer printer. Het centrum zal ook een nieuwe direct-op-textiel printer tonen uit Mimaki’s 500 serie met een lopende band als aanvoersysteem.”

Daarnaast zal Mimaki ter aanvulling ook de uiterst snelle, op hoge kwaliteit afdrukkende JFX500-2131 UV vlakbedprinter tonen, die eveneens deel uitmaakt van Mimaki’s innovatieve 500 serie van inkjetprinters.

“Istanbul is al eeuwen de brug tussen Europa en Azië,” zegt Arjen Evertse, Manager van het Mimaki Tech Center. “Door het Technisch Centrum hier te vestigen, krijgen we de unieke kans om die brug tussen onze technologie en onze klanten van drie verschillende continenten te verstevigen. Het biedt eveneens een uitstekende kans onze contacten met ons netwerk van dealers en distributeurs in deze regio te versterken en ze een meer persoonlijke ondersteuning te bieden. We zijn zeer blij dat we deze geweldige bron van kennis hier in Istanbul ter beschikking kunnen stellen.”

Korte omschrijving van het Technisch Centrum in Istanbul

Officiële naam

Mimaki Europe Türkiye İstanbul İrtibat Bürosu

Startdatum