Mimaki is duidelijk aanwezig op het CarSignPro evenement

Prijzen, gratis toegangskaarten en carwrap expertise staan centraal in Mimaki’s deelname aan de eerste editie van dit jaarlijkse evenement

Car Sign pro

Amsterdam, 10 maart 2014

Mimaki maakt bekend dat het zal deelnemen aan CarSignPro, dat plaatsvindt op 26 en 27 maart in Eindhoven. CarSignPro wordt aangekondigd als hét evenement voor carwrappers, signmakers en windowtinters in de Benelux. Deze beurs is voor mensen uit de grafische en automotive industrie de ideale gelegenheid om nieuwe trends te ontdekken en op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen in de branche.

“Er is steeds meer vraag naar carwraps, signs en windowtinting in heel Europa”, zegt Mike Horsten, Marketing Manager bij Mimaki Europe. “We verheugen ons erop om de nieuwste Mimaki technologie te tonen die deze creatieve decoratieve en brandingtoepassingen kan produceren voor alle soorten voertuigen. Om het ook een beetje leuk te maken organiseren we een wedstrijd. Deelnemers worden gevraagd voorgesneden vinyl te pellen op onze stand. Wie het snelst klaar is, wint een iPad mini.”

Perfecte snijresultaten

De Mimaki wedstrijd is bedoeld om de aandacht te vestigen op de mogelijkheden van Mimaki’s CG-60SRIII snijplotter met rolinvoer, de beste in zijn klasse. Deze snijplotter gebruikt een snijdruk van 500 g voor perfecte snijresultaten op een breder scala materialen. Snijtekens worden automatisch en continu gedetecteerd voor het nauwkeurig contoursnijden van stickers en zegels. Deze betaalbare, technologisch geavanceerde plotter biedt een optimale return-on-investment.

Levendige wraps en signs

Mimaki zal op de beurs ook wraps en signs printen met de JV400 familie, waaronder:

• De JV400-SUV print in vier kleuren (CMYK) met printsnelheden tot 18 m² per uur. Door gebruik te maken van innovatieve inkten van Mimaki die speciaal ontwikkeld zijn voor deze printer, combineert deze werkelijk unieke printer de flexibiliteit van solventinkten met de duurzaamheid van UV-drogende inkten. Tijdens het printproces wordt de solventcomponent geabsorbeerd door de coating van het substraat en hecht het pigment zich aan het substraat. De geprinte inkt wordt vervolgens gedroogd tijdens een UV-proces en levert een gladde glossy print op. Het resultaat doet denken aan een coating maar biedt de heldere kleuren die je verwacht van een solventprinter. De UV-droging resulteert bovendien in een hoge krasvastheid en weerbestendigheid. De prints komen volledig droog uit de printer en zijn direct klaar voor verdere verwerking.
  • JV400-LX. Deze latexprinters kunnen printen op een grote verscheidenheid aan ondergronden. Met milieuvriendelijke inkt op waterbasis kunnen ze ook printen op ongecoat papier. Deze prints bieden voor buitentoepassingen een even hoge duurzaamheid als prints met solventinkt.  De inkt op waterbasis is beschikbaar in CMYK, oranje, groen en wit om een breder kleurbereik te realiseren en prachtige resultaten te produceren op transparante of donkere ondergronden. LX101 latexinkt zorgt voor levendige beelden van hoge kwaliteit dankzij de glans en de hoge dichtheid van de zwarte inkt.

Gratis toegang

Mimaki biedt geïnteresseerden een gratis toegangskaart om zo veel mogelijk mensen op de been te brengen voor het evenement. Wilt u een gratis toegangskaart?Ga dan naar www.mimakieurope.com/carsignpro

“We verheugen ons op onze deelname aan dit unieke evenement. We zijn blij dat we er bij zijn op deze eerste editie”, voegt Horsten eraan toe. “Mimaki heeft veel geïnvesteerd in het vinden van interessante oplossingen voor deze markt, vooral voor de CarSignPro bezoekers die overwegen de markt voor carwrapping, signmaking en windowtinting te betreden of hun activiteiten in deze markt willen uitbreiden. We zijn ook blij om mensen uit de automotive industrie te kunnen informeren over de mogelijkheden die digitaal printen biedt voor hun bedrijf, henzelf en hun klanten.”