Mimaki doet op C!Print uit de doeken hoe de uitdagingen van printen op textiel het hoofd te bieden

Mimaki doet op C!Print uit de doeken hoe de uitdagingen van printen op textiel het hoofd te bieden

                     
Amsterdam, 21 februari 2013

Mimaki CprintDe toonaangevende fabrikanten en distributeurs van grootformaat en textielprintsystemen zijn bijeengekomen op C!Print om de belangrijkste thema’s in de sector voor printen op textiel te bespreken. De eerste editie van deze regionale beurs vond plaats van 5 tot en met 7 februari in Lyon. De bedoeling is dat de beurs een vaste waarde wordt voor bedrijven die actief zijn in de wereld van digitale, personaliserings- en textielprinttechnologie en de bijbehorende toepassingen.
Op de openingsdag van de beurs hield het tijdschrift Signal’ Etiq een networking cocktail die in het teken stond van het thema “de uitdagingen van printen op textiel”. Mike Horsten, Marketing Director van Mimaki EMEA, nam deel aan het evenement. Tijdens zijn presentatie bevestigde Mike de sterke groei van printen op textiel en de verdere opmars van digitaal printen, dat marktaandeel aan het veroveren is. Ook wees hij op de behoefte aan de ontwikkeling van systemen en verbruiksartikelen die milieuvriendelijker en duurzamer zijn.
Gevraagd naar zijn mening over latexprinters, antwoordde Mike dat deze technologie niet de meest geschikte technologie is om te printen op textiel. Hij zei dat sublimatie transfer printen meer geschikt is, een sector waarin . Mimaki sinds eind de jaren negentig een toonaangevende positie bekleedt.
Mike voegde er wel aan toe dat latexprinters ideaal zijn voor het printen op behangpapier, textielcoatings en alle andere binnenhuisdecoraties van textiel. Hij sloot af me de conclusie dat latex een revolutionaire technologie is die goed op weg is om verder te groeien, zowel qua populariteit als qua toepassingen.
Jean Poncet, hoofdredacteur van Signal’ Etiq, liet zich lovend uit over Mimaki’s bijdrage aan het evenement: “We vonden de presentatie van Mike Horsten erg interessant. Mimaki had het met ons over de markt in plaats van over producten, en dat is precies wat onze toehoorders verwachtten.”
Mike Horsten voegt eraan toe: “Het is een uitstekend idee om de belangrijkste spelers in de markt samen te brengen om de thema’s te bespreken die de bezoekers het meest interesseren.”
“Mimaki zal in de komende jaren blijven investeren in de sector voor printen op textiel, zonder onze roots in signage en onze concurrentievoordelen in de grafische industrie uit het oog te verliezen. Zoals altijd, zullen we trends op de markt op de voet volgen om ervoor te zorgen dat we het innovatieve, visionaire bedrijf blijven dat we al 39 jaar zijn.”