Me and My Mimaki

Me and my Mimaki

Mimaki’s FESPA Fun

Nieuwe website en wedstrijd om de creativiteit van Mimaki klanten aan te sporen
Amsterdam, 28 maart 2013

Me and my Mimaki

Mimaki, een toonaangevende fabrikant van grootformaat inkjetprinters, kondigde vandaag de plannen aan voor Fespa 2013 met de lancering van MyMimaki.com, een onderhoudende website voor klanten, en een fotowedstrijd. De beurs vindt plaats in de ExCel in Londen en loopt van 25 tot en met 29 juni. Mimaki is te vinden op standnummer J5S.

Om de start van de MyMimaki.com website te vieren, daagt Mimaki EMEA klanten uit om creatief uit de hoek te komen tijdens een fotowedstrijd waarbij ze grappige foto’s die zijn gemaakt op een van hun Mimaki-systemen kunnen opladen. Onder de naam Me & My Mimaki fotowedstrijd, biedt de wedstrijd een prijzenpakket aan ter waarde van meer dan € 5000.

“We willen het platform van FESPA gebruiken om de fantastische resultaten te laten zien die je kunt bereiken met onze portfolio van systemen. En we dagen onze klanten uit om de mogelijkheden ervan creatief te onderzoeken. Daarom zijn we gestart met MyMimaki.com,” zegt Mike Horsten, Marketing Manager van Mimaki EMEA. “Onze oplossingen helpen onze klanten om zo proactief mogelijk te reageren, want hun energie en creativiteit is doorslaggevend voor succes op langere termijn.”

Het funelement wordt nog benadrukt door het feit dat Mimaki sponsor is van de FESPA Wrap Cup Masters Serie en dat de winnaar van de fotowedstrijd twee VIP-tickets ontvangt om naar FESPA te vliegen, inclusief transport ter plekke en natuurlijk een uitnodiging voor de FESPA gala festiviteiten.

Nieuwe standaard zetten

Tijdens Fespa 2013 zal de onlangs aangekondigde JFX500-2131 grootformaat UV vlakbed printer met LED droging en meerdere inktopties te zien zijn. Met printsnelheden tot wel 60 vierkante meters per uur, zet de printer een nieuwe standaard in snelheid, flexibiliteit, kwaliteit en duurzaamheid voor het milieu.

Mike Horsten zegt: “Met een gloednieuwe printkop en geavanceerde LED droging, brengt deze printer een nieuwe efficiëntie, kwaliteit en prijs/prestatie verhouding voor de signbranche, de grafische industrie en de grootformaat displaymarkt. De geavanceerde controle van de beweging van de koppen produceert een uitzonderlijk hoge resolutie afdrukkwaliteit die corpsgroottes tot zelfs 2 punten leesbaar kan printen.”

De JFX500-2131 wordt vergezeld door Mimaki’s TS500-1800. Met een ongeëvenaarde snelheid van 150 vierkante meters per uur, is het de snelste printer ter wereld voor transferpapier en de ideale printer voor de textiel markt.

Ook Mimaki’s UJF-6042 A2-formaat vlakbedprinter die voortbouwt op het succes van de kleinere UJF-3042 serie, zal op de beurs getoond worden. Deze biedt een grotere veelzijdigheid en een spectaculaire reproductie van fotokwaliteit op een bijna ongelimiteerd aantal media. Verder opent het grote afdrukoppervlak een geheel nieuwe wereld van mogelijkheden voor eindgebruikers in de hoogvolume productiemarkt, ook daar waar zelfs nog hogere kwaliteit wordt gevraagd.

Een creatieve mix

De Mimaki stand promoot een mix aan innovatieve technologieën en biedt gelegenheid om sociaal te netwerken. Bovendien beschikt de Mimaki stand over een sterk productportfolio, mét latex/eco hoek, innovatieve UV printoplossingen, creatieve voorbeelden, en een “aquarium” waar creatieve jonge studenten bezoekers het hele proces van werkconcepten en ontwerpen toelichten tot en met de realisatie ervan.