Mimaki bevordert creativiteit voor retailers met gloednieuwe Simple POP software

De nieuwe software is gericht op retailers en maakt ontwerp eenvoudig door middel van sjablonen en in-house productie van een breed scala aan reclamematerialen, wat de verkoopresultaten ten goede komt.

Mimaki Europe, een toonaangevende fabrikant van inkjetprinters en snijsystemen, kondigt de gloednieuwe ontwerpsoftware Simple POP aan, die in april 2019 wordt vrijgegeven. Simple POP is ontworpen om creativiteit bij het ontwerpen van winkeldecoratie te stimuleren, zodat retailers dit zelfstandig op basis van sjablonen kunnen produceren, en waar nodig hun aanbod van Point-Of-Purchase (POP) displays kunnen uitbreiden.

In de detailhandel wordt een grote verscheidenheid aan reclamemateriaal gebruikt, variërend van etalageborden, posters en POP-advertenties tot zegels en stickers. Die zijn bovendien strikt gekoppeld aan seizoensgebonden evenementen, in de tijd beperkte aanbiedingen, weertrends en dagelijkse koopjes. Hierdoor is flexibiliteit bij het produceren van in-house reclamemateriaal van cruciaal belang om de verkoopresultaten te verbeteren. De Simple POP software beantwoordt direct aan deze eisen en maakt gebruiksvriendelijke processen mogelijk op basis van kant-en-klare sjablonen. Het aanbod van beschikbare templates omvat verschillende POP-advertenties die speciaal zijn ontworpen om in het oog te springen en om belangrijke informatie zo goed mogelijk over te brengen. Denk bijvoorbeeld aan schommelende POP-displays, prijskaarten, posters en banners, maar ook in-store decoraties voor elk seizoen en evenementen (muurstickers, raamstickers, raamstickers, magneetvellen, tapisserieën, etc.) en kleine artikelen (labels, zegels, stickers, etc.).

De sjablonen worden geleverd met voorgeïnstalleerde snijgegevens, die het mogelijk maken om automatisch af te drukken en te snijden door gebruik te maken van Simple POP in combinatie met Mimaki UCJV150 en UCJV300 van UV-uithardende inkjetprinters met snijfuncties. Verder sluit de UCJV300 serie, die is uitgerust met witte inkt, perfect aan op de behoeften aan pakkende en zeer decoratieve artikelen, omdat het de reproductie van natuurlijke kleuren mogelijk maakt, zowel transparante als gekleurde media.

Belangrijkste kenmerken van Simple POP:

  • Vooraf ingestelde sjablonen voor specifieke toepassingen die een eenvoudig ontwerp mogelijk maken
  • Vooraf geïnstalleerde print- en knipgegevens voor POP’s en in-store decoraties
  • Automatisch snijden om de efficiëntie van het werk te verbeteren
  • Witte inkt op de UCJV300-serie maakt afdrukken op transparante, gekleurde en metalen media mogelijk

Simple POP biedt een breed scala aan sjablonen die voor verschillende toepassingen geschikt zijn. Na het selecteren van een sjabloon kunnen gebruikers eenvoudig tekst bewerken, maar ook afbeeldingen en grafische symbolen bewerken, toevoegen, vergroten, verkleinen en wijzigen. Het ontwerpproces is eenvoudig en intuïtief, zelfs voor degenen die geen ervaring hebben met het gebruik van ontwerpsoftware. Verder zullen extra sjablonen als gratis downloads op de Mimaki website worden aangeboden.

Een ander belangrijk kenmerk van Simple POP is dat de sjablonen voorzien zijn van snijdata, waarmee retailers zelf kunnen afdrukken en snijden door de software te combineren met de Mimaki UCJV150/UCJV300 serie. Deze printers zijn uitgerust met een snijfunctie die het automatisch produceren van displays in verschillende vormen mogelijk maakt. Dit zou extra tijd en moeite kosten bij handmatig snijden.

Een andere toegevoegde waarde is verder de witte inkt met hoge dekkracht, die beschikbaar is op de UCJV300 serie. Door de witte inkt als basis te gebruiken voor kleurenprints op transparante, gekleurde en metallic media kan de kleurontwikkeling van de inkt verbeterd worden, om daarmee mooie en aantrekkelijke prints te maken.

“Met de gloednieuwe Simple POP software kunnen retailers zelf reclamematerialen produceren, waarmee ze de problemen rond het uitbesteding ervan vermijden. De software is ontworpen om de productie van opvallende en thematische in-store decoratie te vereenvoudigen en maakt automatisch printen en snijden mogelijk in combinatie met de UCJV150 en UCJV300 printers,” zegt Senior Marketing Manager voor EMEA Danna Drion. “Voordelen voor retailers zijn onder andere een kortere productietijd, meer flexibiliteit bij het ontwerp en een verbeterde werkefficiëntie.”

Simple POP Specifications